Durst restrukturyzuje segment druku na tekstyliach
21 sty 2020 11:46

Durst, producent zaawansowanych technologii druku cyfrowego, zrestrukturyzował segment przemysłowego druku na tkaninach. Nowy kierownik segmentu, dr Stefan Kappaun, będzie odpowiadać za tworzenie strategii rozwoju w zakresie tekstyliów domowych, odzieży i akcesoriów, łącząc je z segmentem wielkoformatowym, który obejmować będzie również sektory tkanin i soft signage.

Dr Kappaun jest członkiem zespołu wykonawczego Durst Group i kieruje obszarem druku atramentowego w jego wszystkich segmentach jako executive vice president Inks & Fluids. Z wykształcenia technik chemii i ekonomista specjalizuje się w nauce o polimerach, jest ekspertem w dziedzinie materiałoznawstwa oraz rozwoju i marketingu systemów do druku inkjetowego.

W odróżnieniu od innych branż, różnorodność materiałów oraz sposobów obróbki wstępnej i końcowej stanowi codzienne wyzwanie w produkcji tekstyliów. Jednocześnie cyfrowy druk tkanin jest jednym z największych rozwijających się rynków technologii atramentowych. Oprócz tradycyjnych producentów tekstyliów jest to sektor ukierunkowany na media reklamowe i dostawców wielkoformatowych, w tym szczególnie przedsiębiorców szukających nowych zastosowań i możliwości biznesowych.

Dzięki urządzeniom serii Alpha firma Durst może zaoferować przemysłowe systemy drukowania wykorzystujące atramenty reaktywne, pigmentowe i dyspersyjne na bazie wody, a także kompleksowe oprogramowanie zapewniające wydajne i przejrzyste cyfrowe drukowanie tkanin.

„Rynek cyfrowego druku tekstyliów sam w sobie jest rozdrobniony, widzimy różne prędkości i zmiany, jakim podlega na całym świecie” - mówi dr Kappaun i dodaje: „Podczas gdy nowi, nieprzemysłowi dostawcy usług często dysponują już cyfrową wiedzą, ale mają mniejsze doświadczenie w branży tekstylnej, tradycyjni producenci są mistrzami w wykańczaniu tekstyliów, jednak nie wszystkie analogowe etapy przetwarzania można przenieść bezpośrednio na cyfrowe drukowanie tkanin. Durst ma kompleksowy ekosystem, aby spełnić różne wymagania i wesprzeć klientów w transformacji cyfrowej. Nasze systemy drukowania są zaprojektowane z myślą o wydajności przemysłowej, ale także oferują rentowność już od pierwszego metra. Warunkiem jest biegłość w opanowaniu etapów obróbki wstępnej, końcowej i cyfrowego przepływu pracy, czyli w obszarach, na których Durst koncentruje się świadcząc usługi konsultingowe i szkoleniowe w nowym Customer Experience Center, w centrali Durst w Brixen.”

Jako segment manager Textile Printing dr Stefan Kappaun zastępuje Martina Winklera, który w przyszłości przejmie rolę global sales managera Textile Printing w dziedzinie drukowania tekstyliów. Zespół drukowania tekstyliów zostanie również uzupełniony przez doświadczonego technika serwisowego Martina Oberparleitnera, który rozpocznie pracę jako junior product manager Textile Printing. Nowe struktury sprzedaży i usług są również wdrażane na głównych rynkach, na których działa Durst.

Opracowano na podstawie informacji firmy Durst