Inwestycje głównym priorytetem decydentów na FESPA MIDDLE EAST 2024
28 lut 2024 06:30

Inauguracyjna wystawa FESPA Middle East 2024 (29-31 stycznia 2024 r., Dubai Exhibition Centre) połączyła decydentów wyższego szczebla z firm zajmujących się drukiem i oznakowaniem z dostawcami i dystrybutorami OEM, a także zaprezentowała program edukacyjny, ułatwiający rozmowy na temat inwestycji, partnerstw i planów rozwoju branży.

54 proc. odwiedzających przyznało, że planuje inwestycje podczas targów lub w ciągu sześciu miesięcy od ich zakończenia. Spośród odwiedzających, którzy podzielili się swoim budżetem inwestycyjnym, średnia wyniosła 205 000 USD (ok. 190 000 EUR) na odwiedzającego, a łączny budżet wyniósł ponad 486 mln USD (ok. 448 mln EUR).

W ciągu trzech dni wydarzenie odwiedziło 3146 osób z 88 krajów, w tym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Indii, Pakistanu, Kuwejtu, Iraku, Omanu, Jordanii, Egiptu, Bahrajnu, Kataru, Turcji i Iranu.

Reakcja odwiedzających była optymistyczna, a delegaci chwalili FESPA za możliwość uzyskania dostępu do różnych technologii i nawiązania kontaktu z nowymi dostawcami. Shoaib Merchant, dyrektor Champion Group, powiedział: Byli tam wszyscy ważni przedstawiciele branży i zaprezentowano wiele produktów. Była to świetna okazja (…) do spotkania się w celu omówienia najnowszych trendów i technologii. Mam nadzieję, że w przyszłości FESPA zorganizuje więcej wydarzeń w tym regionie.

Również Nafeesa Janmohamed, Chief Executive Officer w Delfina Printing and Promotions Ltd, Dar Es Salam, Tanzania, pozytywnie skomentowała udział w targach.

Sabahat Zafar, dyrektor generalny SIFZ Services LLC, dodał: To było bardzo pomocne wydarzenie dla drukarzy i producentów oznakowań. Jest tak wiele zaktualizowanych maszyn, które pojawiają się na rynku i mogłem zobaczyć najlepsze opcje na FESPA Middle East. FESPA powinna nadal się pojawiać, abyśmy mogli dowiedzieć się o najnowszych technologiach.

Program edukacyjny również został dobrze przyjęty. Odwiedzający mogli poznać alternatywne materiały i podłoża do bardziej świadomej ekologicznie produkcji w Sustainability Spotlight i odkryć świat oklejania pojazdów w World Wrap Masters.

Yasin Merchant, założyciel i dyrektor generalny Signtrade, powiedział: Mieliśmy dobrą frekwencję, wielu wysokiej klasy odwiedzających i cieszymy się, że niektórzy z nich są teraz naszymi nowymi klientami. To było wspaniałe doświadczenie i żałuję, że FESPA nie zorganizowała wcześniej wydarzenia na Bliskim Wschodzie.

Rashed Abdeljalil, Business Development Manager, Flex Europa, dodał: FESPA Middle East była niesamowitym doświadczeniem i nawiązaliśmy wiele znaczących kontaktów podczas targów.

Targi FESPA cieszą się dużym zainteresowaniem w branży druku wielkoformatowego, więc obecność na nich i dzielenie się nowymi możliwościami dla rynku na Bliskim Wschodzie jest dla nas bardzo ważna. Targi FESPA Middle East charakteryzowały się równie wysoką jakością, co targi FESPA w Europie – powiedział Mathew Faulkner, EMEA Marketing & Innovation Director, Wide Format Printing Group, Canon Europe.

Shihab Ahmed Zubair, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Epson, również skomentował wydarzenie: FESPA to zawsze nasze ulubione targi, więc byliśmy bardzo podekscytowani FESPA Middle East. FESPA wniesie wiele wartości do regionu z edukacyjnego punktu widzenia, dostarczając świeżych pomysłów odwiedzającym i mając wszystkie kluczowe firmy na swoich wydarzeniach.

Folker Stachetzki, Head of Marketing, Brother, powiedział: Bliski Wschód i Afryka Północna to dla nas jeden z najszybciej rozwijających się rynków, na którym panuje trend w kierunku wysokonakładowej produkcji wysokiej jakości wydruków. Targi były bardzo udane i mieliśmy wysokiej klasy odwiedzających.

Karl Helfferich, dyrektor ds. sprzedaży w Berger Textiles, wyraził zadowolenie z obecności na targach.

Danna Drion, General Marketing Manager, Mimaki Europe, dodała: Mieliśmy bardzo pracowite targi, dużo budowania nowych relacji zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami, i wspaniale było zobaczyć tak duże zainteresowanie naszymi produktami i innowacjami w tym regionie.

Bazil Cassim, dyrektor regionalny FESPA na Bliski Wschód i Afrykę, skomentował: Inauguracyjne wydarzenie potwierdziło potrzebę stworzenia dedykowanej wystawy specjalistycznego druku i oznakowania na Bliskim Wschodzie. Przez trzy dni hale Dubai Exhibition Centre rozbrzmiewały rozmowami o inwestycjach, partnerstwach, trendach branżowych, wspólnych doświadczeniach i kreatywnych pomysłach na rozwój biznesu. Oprócz szerokiej gamy reprezentowanych firm, odwiedzający mieli również okazję zanurzyć się w szeregu możliwości edukacyjnych. Reakcja zarówno wystawców, jak i odwiedzających była niezwykle pozytywna i cieszymy się, że FESPA Middle East odbędzie się również w 2025 r. i nadal będzie poszerzać naszą ofertę w tym regionie.

Kolejna edycja FESPA Middle East będzie miała miejsce w Dubai Exhibition Centre w dniach 20-22 stycznia 2025 r.

Opracowano na podstawie informacji organizatora