4 pytania przed zakupem systemu druku na tekstyliach
21 gru 2023 06:00

Nogah Senecky, Kornit Digital Pixel to Parcel

Zakup nowego systemu druku na tekstyliach jest dla firm niezwykle ważnym wydarzeniem. Może oznaczać początek nowego przedsięwzięcia biznesowego, rozbudowę lub dojrzałość prowadzonej działalności oraz zrozumienie, że nasi docelowi odbiorcy wymagają więcej niż obecnie oferujemy. 

Jednak wybór maszyny, która najlepiej spełni nasze wymagania, może być stresujący. To znaczy, jeśli w ogóle mamy dokładną listę wymagań. 

Aby ułatwić przejście przez ten proces, ograniczyć niepokój i zwiększyć szanse odniesienia sukcesu, podsuwamy cztery proste, bezpośrednie pytania, które należy zadać sobie i ekspertom, z którymi współpracujesz, przed podjęciem decyzji. 

Pytanie 1: Czy zapewnia elastyczność?

Elastyczność jest synonimem rozwoju działalności, ponieważ pozwala firmom przyjmować szeroką gamę zleceń i rozszerzać swoją sieć. Ponieważ zdolność do skalowania naszej działalności i obsługi różnych typów klientów ma kluczowe znaczenie, to pytanie jest dobrym punktem wyjścia. Dlatego mniej więcej rok temu 50% firm z branży modowej rozpoczęło znaczący proces transformacji w celu zwiększenia swojej elastyczności

Ale co dokładnie oznacza elastyczność w przypadku druku na tekstyliach? 

Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy zapytać, czego mogą chcieć kupujący i właściciele marek? Spojrzenie na spektrum potrzeb rynkowych pozwala nam zorientować się, jaka będzie nasza oferta po zakupie systemu. Niektóre marki chcą małej kolekcji, która wymaga szybkiej, krótkiej serii, podczas gdy inne potrzebują szybkiej produkcji wielkoseryjnej. Kolejnym elementem określającym poziom elastyczności jest różnorodność wzorów i rodzajów tkanin, na których możemy drukować. Ostatnią, najbardziej elastyczną cechą jest nasza zdolność do produkowania wszystkiego na żądanie, ponieważ daje nam szansę na natychmiastową obsługę klientów bez angażowania się w ryzykowne i kosztowne zarządzanie zapasami. 

Pytanie 2: Czy jest opłacalny?

Drugim czynnikiem determinującym rozwój naszej działalności jest opłacalność. Maksymalizacja możliwości zwiększy wydajność  firmy tylko wtedy, gdy będziemy wiedzieć, ile kosztuje każdy klient i skupimy się na obniżeniu kosztów, nie zaniedbując przy tym potrzeb rynku. Wiemy, że w dzisiejszej sytuacji gospodarczej firmy modowe i detaliczne koncentrują się na cięciu kosztów, a marki takie jak H&M deklarują szczegółowe plany redukcji wydatków.

Jakie czynniki związane z nową maszyną mogą wpływać na koszty? Przykładem jest szkolenie pracowników. Im dłużej trwa wdrożenie obecnych lub nowych pracowników, tym dłużej czekamy na zyski. Kwestie zatrudnienia nadal wpływają na koszty, gdy weźmiemy pod uwagę liczbę operatorów wymaganych do wykonania zadań. 

Kolejnym klasycznym elementem jest dostępność i konserwacja maszyn. Kiedy maszyny przestają działać, spada również nasza produkcja. Kluczowe znaczenie ma możliwość łatwego wykrywania usterek i zapobiegania im za pomocą zaawansowanych paneli sterowania oraz konserwacji zapobiegawczej. 

Następnym obszarem, któremu warto się przyjrzeć, są przeróbki. Powinniśmy szukać zautomatyzowanych procedur, które zapobiegają ludzkim błędom i gwarantują precyzję. Maszyny produkujące wysokiej jakości wydruki pozwalają uniknąć kosztownych przeróbek, które także powodują opóźnienia. 

Dowiedz się, czy i w jaki sposób nowa maszyna może zaoszczędzić czas, miejsce i materiały. Wiele tkanin drukowanych na tej samej maszynie oszczędza miejsce, produkcja na żądanie oszczędza kosztowne materiały, a energooszczędne maszyny obniżają nasze rachunki. 

Pytanie 3: Czy jest ekologiczny?

Niestety nie wszystkie firmy poligraficzne umieściłyby to pytanie wśród trzech najważniejszych. Kiedy jednak 76% konsumentów podejmuje świadomy wysiłek, aby kupować bardziej ekologiczne produkty, każdy powinien rozważyć wpływ nowego urządzenia na cyfrowy ślad. Marki, z którymi współpracujemy, mogą zadawać pytania dotyczące różnych spełnianych przez firmy standardów zrównoważonego rozwoju. A skoro one pytają, my też powinniśmy. Zrównoważony rozwój wpływa na elastyczność, która prowadzi do wzrostu. 

Ponownie musimy sprawdzić, czy nowa maszyna nie marnuje materiałów, energii i zasobów naturalnych. Czy posiada określoną certyfikację wskazującą na poziom zrównoważonego rozwoju i zdolność do spełnienia międzynarodowych standardów? Jeśli nie przeprowadzimy odpowiedniej analizy due diligence pod kątem zrównoważonego rozwoju, całe rynki mogą stać się dla nas niedostępne. 

Pytanie 4: Czy oferuje dodatkową wartość usług?

Co dzieje się po zakupie maszyny? Czy istnieje „centrala”, do której można się zwrócić w razie jakichkolwiek pytań i potrzeb? 

Wiele usług Kornit nie ma charakteru fizycznego i ma na celu kompleksowe wsparcie procesu drukowania. Na przykład, kiedy stworzyliśmy sieć realizacji zamówień Kornit, chcieliśmy połączyć dostawców w całym łańcuchu dostaw i pomóc im stworzyć sprawny elastyczny cykl. 

Inne produkty, takie jak Kornit Konnect, dostarczają danych produkcyjnych, które zwiększają opłacalność, mierząc każdy etap procesu i oferując innowacyjne sposoby jego optymalizacji. Wreszcie, uważamy nasze maszyny za platformy gotowe na przyszłość, które stale ewoluują i są aktualizowane, zapewniając klientom najnowszą wersję. 

Zadawanie pytań i zgłębianie tych tematów pomoże dokonywać bardziej świadomych wyborów i wybrać maszynę najbardziej odpowiednią dla potrzeb Twojej firmy. Zalecamy również skonsultowanie się z ekspertami w tej dziedzinie, aby dowiedzieć się, która konkretna maszyna odpowiada bieżącemu planowi. Na przykład, jeśli planujesz zająć się rynkiem athleisure, rozsądniejszym wyborem będzie Atlas MAX Poly

Zachęcamy do zadawania tych i innych pytań ekspertom Kornit i obejrzenia prezentacji naszych maszyn na żywo. Upewnijmy się, że posiadasz wszystkie informacje potrzebne do zakupu wymarzonej maszyny. 

Artykuł sponsorowany