Z poznańskiego garażu na arenę międzynarodową
28 gru 2021 06:00

Poznański Labo Print S.A. może pochwalić się jednym z najnowocześniejszych parków maszynowych w Polsce. Międzynarodowy dostawca na rynku kompleksowych rozwiązań reklamowych, pomimo trudnych warunków powodowanych pandemią koronawirusa, nieustannie stawia na rozwój.

W ostatnim kwartale Zarząd Labo Print zdecydował się na nowe, wielomilionowe inwestycje w park maszynowy, co sprawiło, że spółka umocniła swoja pozycję na polskim rynku. 

W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych Labo Print S.A. pojawiły się wpisy o kolejnych inwestycjach. Pokazano wielkie skrzynie oraz znacząca ilość miejsca, przeznaczonego na instalację tego, co w nich zawarte. Treść mówiła o rozwoju, jednak nie zdradzała szczegółów.

Obecnie wiemy już, że Labo Print S.A. po raz kolejny poczyniło znaczące inwestycje w rozwój. Park maszynowy wzbogacił się o dwa nowoczesne urządzenia, pierwsze tego typu w Polsce. Dzięki poczynionym zakupom, Spółka wyraźnie postawiła na rozwój dwóch segmentów – etykiet cyfrowych oraz opakowań e-commerce i produktów z tektury.                             

Pierwsze z urządzeń - Konica-Minolta, które zasiliło dział produkcji etykiet to maszyna, która z niezwykłą precyzją i co ważne – cyfrowo – pokrywa etykiety wybranymi typami uszlachetnień. Złocenie, srebrzenie, lakier wybiórczy, folia z efektem 2D i 3D, a to wszystko w technologii roll to roll.

Wspomniane możliwości w połączeniu z najwyższej jakości ploterem drukującym oraz laserem tnącym w jednej linii, tworzą bardzo wydajną i nowoczesną linię produkcyjną etykiet cyfrowych Dzięki technologii LED, niskiemu zużyciu energii i minimalnych stratach materiałowych, zakupione przez firmę urządzenie jest zdecydowanie PRO-ekologiczne.

Drugim urządzeniem, o które wzbogacił się park maszynowy spółki, rozstawionym na ponad 100m² powierzchni, jest ultranowoczesna, pierwsza tego typu maszyna w Polsce – ZUND BHS150. Maszyna jest ostatnim elementem linii produkcyjnej do produkcji opakowań z tektury, która zautomatyzuje cały proces w zakresie cięcia tektury czy innych, miękkich materiałów wielkoformatowych, jak choćby polipropylen czy spienione PVC. Dodatkowo, dzięki dwóm systemom tnącym oraz dwóm ruchomym trawersom, cięcie materiałów będzie znacząco szybsze, a podaż i następnie odbiór prac, będą się odbywać w pełni automatycznie. Dzięki tak skonfigurowanym urządzeniom w jednej linii produkcyjnej, Labo Print znacząco zyska na wydajności w tym obszarze, co przełoży się bezpośrednio na jeszcze większy komfort klientów i dostępność produktów z tektury.

Firma Labo Print S.A. od 15 lat swojej działalności, zlokalizowana jest na terenie Poznania. W ciągu ostatnich 5 lat  zanotowała stuprocentowy wzrost przychodów oraz niemal o siedemdziesiąt procent zwiększyła stan zatrudnienia. Co więcej, od 2015 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Pierwotnie Labo Print znana była jako drukarnia wielkoformatowa, dziś jest jedną z wiodących marek w branży reklamowej, dobrze znaną w Polsce i cenioną w całej Europie. Wyjściową ofertę wydruków wielkoformatowych na popularnych nośnikach, takich jak folie, banery i siatki, wzbogaciły akcesoria reklamowe i flagowe, materiały POS, opakowania fasonowe, kartony klapowe, standy i displaye, etykiety, papierowe kubki oraz litery przestrzenne i systemy reklamowe  z podświetleniem LED.

Opracowano na podstawie informacji firmy Labo Print