Xaar ogłasza przejęcie EPS
13 lip 2016 12:40

doug-edwards_xaar_13-07-16Xaar, będący liderem atramentowej technologii przemysłowej, ogłosił przejęcie Printing Solutions Engineered (EPS), wiodącego dostawcy sprzętu poligraficznego w Ameryce Północnej. Przejęcie zakończone 1 lipca 2016 jest ważnym elementem wizji spółki i jednym z etapów planu osiągnięcia 220 mln funtów rocznej sprzedaży w 2020 r.

EPS zbudował udany biznes poprzez dostarczanie spersonalizowanych rozwiązań poligraficznych dla różnych sektorów rynku, w tym dla branż: opakowań, medycznej, motoryzacyjnej, odzieżowej, sprzętu sportowego i zabawkarskiej. Jednym z motorów sukcesu firmy było opracowanie elastycznych i efektywnych kosztowo rozwiązań w zakresie atramentowej technologii cyfrowej. Zatrudniający 60 pracowników EPS przyniósł w 2015 roku 14 mln dolarów przychodu.

„Rynek produktów poligraficznych jest tworzony przez różne technologie i procesy drukowania. Jednak dziś najszybciej rosnącą gałęzią wydaje się być druk atramentowy - mówi Doug Edwards, dyrektor zarządzający Xaar. - Tu, podobnie jak w innych sektorach przemysłu, istnieje wielki potencjał, aby przyspieszyć transformację analogowo-atramentową. Pozycja rynkowa EPS jest stabilna, a sama firma dobrze przygotowana do dalszego rozwoju. Dzięki tej współpracy Xaar zyska bazę klientów i zaznaczy swoją obecność w Ameryce Północnej, w regionie, który jest dla nas strategiczny pod kątem planowania wzrostu sprzedaży i  dalszego rozwoju. Możliwości integracyjne, jakie EPS przynosi Xaar, zapewnią nam także większe wsparcie dla obecnych i nowych partnerów OEM.”

Julian Joffe, który w 1985 roku założył EPS, a obecnie zajmuje stanowisko prezesa, tak komentuje połączenie obu przedsiębiorstw: „Engineered Printing Solutions posiada długoletnie, poparte sukcesami doświadczenie w obu obszarach – analogowym i cyfrowym.  Xaar podniesie rangę i znaczenie naszej marki, wniesie innowacyjne rozwiązania, które wspólnie wprowadzimy na rynek. Wkład Xaar to też fachowa wiedza na temat technologii atramentowej i dostęp do szerszych kanałów dystrybucji. Cieszymy się na myśl o tej współpracy; wierzymy, że dzięki niej będziemy jeszcze lepiej służyć naszym globalnym i amerykańskim klientom, co w konsekwencji zaowocuje przyspieszonym rozwojem firmy”.

Opracowano na podstawie materiałów InPrint.