Viroblock skuteczny w walce z COVID
20 wrz 2021 11:33

Firma ICP, międzynarodowy producent powłok, wprowadziła na rynek przeciwbakteryjną, przeciwwirusową powłokę zabezpieczającą przed COVID-19, grypą i innymi chorobami przenoszonymi przez dotyk.

Powłoka Viroblock wykorzystuje technologię firmy HeiQ, która została pierwotnie opracowana dla pracowników służby zdrowia w Afryce podczas pandemii eboli w 2014 roku. Maski, które zostały następnie nią pokryte, pozostają skuteczne w zapobieganiu infekcji.

Produkt o podwójnym działaniu opracowano z myślą o powlekaniu nim twardych powierzchni i tekstyliów. Zawiera chlorek srebra, dobrze znany ze swoich właściwości antybiotycznych. Dlatego właśnie rozwiązanie to było dotychczas stosowane w przypadku masek na twarz i sprayu do powierzchni, a nie jako powłoka do papieru. Tak było do momentu, gdy Sam Neal, dyrektor generalny Geoff Neal Group, zwrócił się do firmy HeiQ z propozycją współpracy. Szwajcarska firma przystąpiła do rozmów – właściciel byłej spółki zależnej Heidelberga HiTech Coatings rozpoczął prace nad połączeniem produktu HeiQ na bazie wody z własnymi powłokami. Do marca ustalono recepturę i zakończono testy maszynowe.

Zastosowania Viroblock będą obejmować między innymi: plakaty, okładki czasopism i książek, zwłaszcza dla szkół, oraz opakowania detaliczne. Zdaniem producenta powłoka sprawdzi się wszędzie tam, gdzie produkty mogą być dotykane wielokrotnie. Powłoka będzie nadawała się do wykorzystania w różnych typach maszyn drukujących: offsetowych, fleksograficznych i wklęsłodrukowych. Wersja utwardzona ma zostać wprowadzona w ciągu najbliższych kilku miesięcy, otwierając więcej możliwości w produkcji opakowań. Rozpoczęły się już rozmowy z przedstawicielami marek i detalistami, kolejne są zaplanowane na najbliższy czas.

Claire Ashby, kierownik ds. marketingu produktów w ICP, mówi: Nowy produkt nie powoduje zmian w sposobie, w jaki powłoka jest przenoszona, nie ma też zmiany gramatury folii ani potrzeby suszenia, nie ma wpływu na jakość druku i jest dopuszczona do kontaktu z żywnością.

Sam Neal, dyrektor generalny Geoff Neal Group, dodaje: To inteligentny produkt, który przetestowaliśmy na wszystkich rodzajach papieru, aby pokazać jego skuteczność. Jest stosunkowo prosty w użyciu, ma sens z operacyjnego i ekonomicznego punktu widzenia, więc nie zawyży ceny towaru końcowego, nie powoduje skaz ani przebarwień na opakowaniu. Trudno będzie się zorientować, że produkt został nim pokryty.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business

 

 

error: Alert: Treść jest chroniona.