Trwa odliczanie do wirtualnej drupy
24 lut 2021 12:52

Chcąc utrzymać ciągłość swojego sztandarowego wydarzenia, organizatorzy targów drupa zaplanowali czterodniową wersję targów online, która ma odbyć się w kwietniu 2021. Pozostało osiem tygodni, aby stworzyć fascynującą kombinację prezentacji i treści dla świata druku odliczającego dni do virtual.drupa 2021.

Organizator twierdzi, że wydarzenie cieszy się zainteresowaniem i rezerwacje są już bardzo duże. Jednak uczestnicy wymienieni na stronie organizatora są nieco bardziej sceptyczni wskazując na potwierdzenia udziału otrzymane póki co od mniej niż 100 firm. Bobst, jeden z pierwszych producentów, który wycofał się z imprezy w zeszłym roku, jest jednak na liście, podobnie jak: Esko Graphics, Konica Minolta, Kama, Muller Martini, Kyocera i Windmoeller & Hoelscher. Obecnie żaden z producentów maszyn offsetowych nie potwierdził swojego udziału w kwietniowym wydarzeniu.

Wielka Brytania, z której firmy zawsze licznie uczestniczyły w targach drupa, jest obecnie reprezentowana przez Global Graphics i GEW. Jill Taylor, menedżer ds. marketingu w Global Graphics mówi: Nie wiemy, czego dokładnie możemy się spodziewać, chociaż mamy nadzieję, że będzie to dla nas dobre wydarzenie i wiemy, jak mamy działać.

Przedstawicieli Global Graphics jednak cieszy perspektywa udziału w wirtualnych targach. Wskazują oni na dostęp do danych dotyczących uczestników odwiedzających internetowe stoisko i możliwość śledzenia zainteresowania ofertą. Firma Global Graphics zorganizowała również własne wirtualne wydarzenie, które trwało trzy tygodnie zastępując tym samym tradycyjne trzydniowe dni otwarte.

W firmie GEW UK, która jest dostawcą technologii LED UV, kierownik marketingu Duncan Smith również jest optymistą: Zorganizowaliśmy kilka wirtualnych wydarzeń; niektóre były naprawdę dobre, inne mniej udane. Jest to trudne, ponieważ spotkania online są czymś, czego wcześniej nie robiono na taką skalę. Na targach wiesz dokładnie, za co płacisz - to może być absurdalna kwota, ale masz pewność, co otrzymasz. W przypadku wirtualnego wydarzenia jest to bardziej skomplikowane. Wiele imprez online pojawiło się na rynku tak szybko, że organizatorzy pracowali nad nimi aż do samego otwarcia. Przynajmniej drupa miała trochę więcej czasu na przygotowanie.

Inni potencjalni wystawcy rozważają zalety i wady, biorąc pod uwagę wartość imprezy takiej jak drupa w porównaniu z ich własnymi wirtualnymi pokazami. Na przykład Komori przygotowuje się do trzeciego wirtualnego dnia w przyszłym miesiącu. Po druku komercyjnym i opakowaniach tematyka trzeciego wydarzenia będzie dotyczyła druku cyfrowego.

Wydaje się, że sukces  wirtualnej drupy będzie zależał od zdolności organizatorów do stworzenia atrakcyjnego powodu uczestnictwa dla drukarń. Oprócz powierzchni wystawienniczej zaplanowano bogaty program konferencji i obszar umożliwiający nawiązywanie kontaktów.

Rejestracja na wirtualne targi drupa rozpocznie się w marcu. Interakcje, tworzenie sieci kontaktów i generowanie leadów będą napędzane udziałem ekspertów branżowych, a stałe relacje z konferencji zapewnią fascynującą zawartość merytoryczną – mówią przedstawiciele organizatora.

Jill Taylor z Global Graphics nie może się doczekać wydarzeń zapowiadanych na drugą połowę bieżącego roku, począwszy od czerwcowych targów Imprint w Monachium i Labelexpo Americas przez Labelexpo w Brukseli, które mają się odbyć we wrześniu, aż po PrintingUnited w USA, zaplanowane na koniec roku.

Na ten moment szczegóły virtual.drupa 2021 nie są jeszcze znane, ale na osiem tygodni przed startem społeczność poligraficzna coraz wyraźniej domaga się spektakularnego wydarzenia, na światową skalę. Sukces będzie wymagał wysiłku zarówno ze strony organizatora, jak i uczestników. Jak mówi Duncan Smith: Jeśli nie uda im się zachwycić uczestników, poczujemy się „nabici w butelkę”.

Opracowano na podstawie portalu Print Business