Trwa odliczanie do wirtualnej drupy
14 kwi 2021 06:00

W związku z przedłużającymi się ograniczeniami w podróżowaniu spowodowanymi pandemią największe na świecie targi branży poligraficznej zmieniły się w wydarzenie wirtualne. W tej formule drupa rozpocznie się już 20 kwietnia. Udział w konferencji zapowiedziało 150 wystawców.

Odbywająca się rok później niż oczekiwano drupa ma przyciągnąć około 10 proc. liczby wystawców, którzy planowali przyjazd do Dusseldorf Messe w roku 2020. Jeśli zgromadzi 10 proc. publiczności, nadal będzie to największy festiwal druku od czasu pandemii.

Biorące udział w wydarzeniu firmy będą częścią platformy wymiany wiedzy - w ciągu czterech dni obejmie ona 130 sesji konferencyjnych i prezentacji wygłoszonych przez wystawców. Jest też zaplanowana specjalna strefa, w której dostawcy mogą łączyć się z gośćmi i organizować indywidualne spotkania zgodnie z profilem działalności, który przedstawili. Nastąpi to w sposób, jak mówi dyrektor wystawy Sabine Geldermann, „subtelny”. Technologia dopasowuje profil zwiedzającego do sugestii wystawców i „pozwala publiczności na bezpośredni kontakt” z odpowiednimi wystawcami w celu dostarczenia nowych pomysłów i inspiracji, które są znakiem rozpoznawczym prawdziwej wystawy. Utworzona w ten sposób sieć kontaktów może działać sześć miesięcy, a wystawca w pierwszej kolejności kontaktuje się z drukarnią za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Prezentacje na żywo będą również dostępne do obejrzenia na żądanie, aby goście mogli czuć się komfortowo i nie przegapić żadnej z sesji konferencyjnych. Są one pogrupowane wokół czterech kluczowych tematów wirtualnej drupy, zapowiadanych każdego dnia. Kluczowe obszary dotyczyć będą: sztucznej inteligencji, gospodarki o obiegu zamkniętym, połączonej gospodarki konsumenckiej i platform ekonomicznych.

W ciągu czterech dni kolejne prezentacje będą poruszać tematykę opakowań, odzwierciedlając przekonanie, że jest to sektor, który chętnie korzysta z cyfrowych metod produkcji, a także który - w przeciwieństwie do druku komercyjnego - wciąż rośnie.

Lista wystawców obejmuje firmy ze wszystkich części łańcucha produkcyjnego, jednak niektórych producentów zabraknie. Sektor druku cyfrowego reprezentować będą między innymi: Fujifilm, Xeikon, Kodak, Konica Minolta, Kyocera, Riso i HP Deutschland, przy czym nie ma wśród nich firm takich jak Ricoh, Xerox czy Canon. Muller Martini, Polar, Kama, SEI, Trotec, Ideal i FKS przedstawią rozwiązania wykończeniowe, a Mimaki, EFI, swissQprint i Zund przybliżą obszar wielkoformatowego druku inkjetowego. Propozycje Bobst, Omet, Esko i Comexi mogą zainteresować firmy zajmujące się pakowaniem; z nowymi pomysłami powróci także Landa.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business.