Targi drupa „już” za rok
21 kwi 2020 09:23

Nowa data targów drupa to 20-30 kwietnia 2021 r. Decyzja o odroczeniu terminu była trudna, ale wydaje się jedynym właściwym wyborem dla wszystkich zaangażowanych stron. Poniżej znajdują się niektóre wypowiedzi przedstawicieli branży potwierdzające lojalność wobec targów i podkreślające znaczenie bezpośrednich interakcji z obecnymi i nowymi klientami, które umożliwią zorganizowanie globalnej imprezy w przyszłym roku.

„Cieszymy się, że przedstawiciele Messe Düsseldorf postanowili przełożyć drupę na 2021 rok” - mówi Giacomo Farnè, przedstawiciel handlowy włoskiego wystawcy, firmy Pentabox i dodaje: „drupa to najważniejsze wydarzenie w branży, na które wszyscy czekają. Dlatego tak ważne jest, aby targi mogły funkcjonować bez ograniczeń, aby przyjechało na nie wielu odwiedzających i abyśmy mogli intensywnie pracować przez 11 dni”.

Hiroaki Shimosaka, dyrektor generalny działu systemów graficznych w Fujifilm Corporation zgadza się z przedmówcą: „Byliśmy już na końcowym etapie przygotowań do tegorocznych targów. Jednak biorąc pod uwagę obecną wyjątkową sytuację, uważamy, że decyzja o odroczeniu była zarówno słuszna, jak i nieunikniona. Ogłoszenie jej w marcu zminimalizowało szkody ekonomiczne dla wystawców i jesteśmy wdzięczni, że decyzja została podjęta, zanim wpływ pandemii stał się jeszcze bardziej drastyczny. Jednak podczas gdy koronawirus powoduje dystans społeczny i ogólną ostrożność, infrastruktura komunikacyjna zapewniana przez branżę poligraficzną oraz rola, jaką odgrywa druk, pozostają niezmienione. Dlatego już teraz przygotowujemy się do edycji planowanej na 2021 rok”.

Oczywiście odroczenie imprezy idzie w parze z nieuniknionymi korektami, ale oferuje także nowe możliwości; niektórzy wystawcy planują maksymalnie wykorzystać dodatkowy czas, aby uzupełnić i zmodyfikować swoje innowacje, a tym samym zawalczyć o większy sukces na targach w 2021 r. W tym czasie drupa zachęca społeczność do korzystania z różnych funkcjonalności swojej witryny internetowej w celu prezentacji, bezpłatnego publikowania informacji o firmach i produktach oraz aktualizowania ich za pośrednictwem serwisu informacyjnego i kanałów społecznościowych. Usługi te mogą zaspokoić bieżącą potrzebę prezentacji, a także zapewnić branży dostęp do ukierunkowanych informacji i interakcje.

Słychać też wiele pozytywnych komentarzy ze strony przedsiębiorstw i krajów zawsze obecnych na targach drupa, takich jak Chiny i Włochy, które szczególnie ucierpiały przez pandemię. „Z powodu pandemii musimy dać ludziom i firmom czas na odzyskanie sił w życiu prywatnym i zawodowym. Wierzymy, że odroczenie terminu da każdemu możliwość odzyskania równowagi, na której można budować przyszłość” - mówi Stefano Monfredini, dyrektor sprzedaży w Technomac Italia. Taką opinię podziela również Loretta Sellecchia, kierownik ds. marketingu i eksportu w SCS Atomaberg: „Chociaż powrót do normalności zajmie trochę czasu, jesteśmy przekonani, że drupa będzie rozwiązaniem, które nada branży poligraficznej nowy impuls”.

drupa jest niezbędną platformą dla uczestników branży zaspokajającą popyt na osobiste spotkania. „Podczas pierwszej edycji targów w 1951 r. firma Bobst sprzedała 43 maszyny. 70 lat później, w 2021 r., będziemy kształtować przyszłość świata opakowań aktywnie wprowadzając zmiany w branży” - mówi Jean-Pascal Bobst, CEO Bobst, i wyjaśnia: „Dzielenie się naszą wizją w zmieniającym się świecie jest niezbędne, a drupa 2021 będzie do tego właściwym miejscem”. Claus Bolza-Schünemann, CEO Koenig & Bauer dodaje: „drupa to wiodące targi i najważniejszy moment w kalendarzu całej branży. W Koenig & Bauer włożyliśmy już dużo energii i pasji w przygotowania do tej imprezy. Chcielibyśmy podzielić się tym wszystkim z uczestnikami także w 2021 roku. Warto być z nami w stałym kontakcie, aby mieć dostęp do bieżących informacji.”

Dlatego teraz, na 365 dni przed rozpoczęciem targów, trwają prace wspierające wystawców w utrzymaniu ich pozycji na rynku. „Po burzy nadchodzi tęcza” - uważa Guanghui Wu, prezes Shanghai Yoco Printing Machinery. A Wei Huang, prezes UP Group dodaje: „Nie możemy się doczekać kwietnia 2021 roku, aby spotkać się w najważniejszym globalnym miejscu spotkań całej branży druku.”

Internetowy sklep z biletami na drupę 2021 jest już otwarty. Więcej informacji i regularne aktualizacje można znaleźć na stronie www.drupa.com

Opracowano na podstawie informacji organizatora