Przyszłość procesów wytwórczych należy do druku 3D
28 paź 2016 13:19

„FUTUREmodele-koncepcyjne-projet-660pro-cjp OF MAKING THINGS” to hasło przewodnie tegorocznego Forum Autodesk, które odbyło się 6 października na Stadionie Narodowym w Warszawie. Firma Canon, jako lider w zakresie profesjonalnych rozwiązań obrazowania i systemów druku, autoryzowany dostawca urządzeń 3D Systems oraz twórca koncepcyjnej drukarki 3D, była brązowym partnerem tego wydarzenia. Forum to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń poświęconych obecnym trendom i kierunkom rozwoju projektowania przestrzennego z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii.

W tym roku kluczem do dyskusji były niemal nieograniczone możliwości produkcyjne wynikające z zastosowania technologii 3D w przedsiębiorstwach z branży produkcyjnej, architektonicznej czy mechanicznej. Uczestnicy wydarzenia mogli poznać praktyczne zastosowania rozwiązań 3D dostarczanych przez firmę Canon – m.in. prototypowania makiet przestrzennych w biurach projektowych czy tworzenia krótkich serii produktów końcowych dla przemysłu.

gotowe-elementy-projet-mjp-2500-2

 Rynek druku 3D to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów nowych technologii. Według najnowszego raportu Consumer Technology Association (CTA) i United Parcel Service (UPS), globalna wartość produktów i usług 3D rośnie w tempie 30% rok do roku i do 2020 r. ma osiągnąć wartość 21 mld dolarów[i]. Co ciekawe, w niektórych segmentach rynku firmy niemal całkowicie uzależniły swoją produkcję od technologii przestrzennych. Przykładowo, aż 98% produkcji aparatów słuchowych w USA powstaje na urządzeniach 3D, Airbus wykorzystuje technologię SLS do drukowania zoptymalizowanych ścian oddzielających przestrzenie w samolotach, a producent części samochodowych Gestamp – lekkich elementów zmniejszających wagę całkowitą auta, która w konsekwencji wpływa na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2.

funkcjonalne-prototypy-projet-660pro-cjp

„Wejście Canon na rynek 3D, zarówno  w ramach partnerstwa z 3D Systems, jak i pracy nad własnym zaawansowanym rozwiązaniem do projektowania przestrzennego, to dla nas naturalny kierunek rozwoju. W wielu obszarach, takich jak produkcja przemysłowa czy projektowanie inżynieryjno-architektoniczne, wykorzystanie druku 3D niesie ze sobą ogromny potencjał zwłaszcza w zakresie prototypowania czy optymalizacji ścieżki opracowywania produktów końcowych. Dlatego chcemy też inspirować polskich przedsiębiorców do wykorzystania szans, jakie dają innowacyjne technologie” - podsumował Rafał Osiekowicz, dyrektor marketingu Wide Format Group w Canon Polska.

Opracowano na podstawie informacji firmy Canon Polska

[i]