Ponad 50 sesji na drupa cube
15 maj 2024 06:30

Podczas drupa cube zostanie zaprezentowana i omówiona przyszłość branż poligraficznej i opakowaniowej oraz trendy, które mają na nią wpływ. Z ponad 50 sesjami, drupa cube będzie centralnym forum konferencyjnym na targach drupa 2024 (28 maja – 7 czerwca Düsseldorf).

drupa cube rozpocznie się pierwszego dnia targów o godz. 11.15 wystąpieniem Vicky Pryce, szanowanej międzynarodowej analityczki ekonomicznej. Przeanalizuje ona globalne trendy gospodarcze i prognozy na przyszłość. Zapewni wgląd w stojące przed firmami wyzwania gospodarcze i możliwości oraz omówi, w jaki sposób mogą one pozostać elastyczne oraz rozwijać i utrzymywać nastawienie na wzrost w niepewnych czasach. Vicky Pryce jest doradcą ekonomicznym w renomowanym Centre for Economics and Business Research (CEBR) oraz profesorem w BCU i King’s College London.

Business Booster: Nowe podejście do procesów, sprzedaży i marketingu

Sesje Business Booster zapewnią wgląd w rozwój biznesu i zarządzanie. Jedną z prezentacji na temat branży poligraficznej w erze cyfrowej poprowadzi Yasunori Ogawa, prezes i dyrektor generalny firmy Epson. Przedstawi on swoje spostrzeżenia na temat teraźniejszości i przyszłości branży, opowie o rosnącym znaczeniu zrównoważonych rozwiązań, opisze, w jaki sposób kultura, historia i sposób myślenia firmy Epson wpływają na kolejną rewolucję w druku.

Nowe standardy branżowe w automatyzacji będą głównym tematem poruszanym przez Gershona Alona, szefa działu rozwiązań programowych w HP Indigo. Podczas drupa cube opowie o przyszłości zautomatyzowanej produkcji druku. Alon wyjaśni, dlaczego przy złożonych, pracochłonnych procesach, ograniczonej wydajności i długich terminach dostaw istotna jest automatyzacja całej linii produkcyjnej, a nie tylko pojedynczej maszyny.

30 lat temu oprogramowanie miało inny status niż dziś, gdzie praktycznie niemożliwe jest istnienie offline. Bart van der Horst, CEO iChannel, wyjaśni podczas drupa cube, jak zarządzać i skalować biznes na tle ery cyfrowej.

Peter van Teeseling, dyrektor wykonawczy Dscoop, poprowadzi sesję, która obiecuje podkreślić pełny potencjał społeczności dla biznesu. Nacisk zostanie położony na strategie skutecznego nawiązywania kontaktów i budowania partnerstw w branży poligraficznej w celu osiągnięcia wspólnego sukcesu w przyszłości.

Jak przyciągnąć i zatrzymać pracowników, opowie Charles Jarrold, dyrektor generalny British Printing Industries Federation, który przyjrzy się podstawowym elementom skutecznego programu praktyk zawodowych i kluczowym wnioskom z doświadczeń BPIF.

Marcus Timson, współzałożyciel FuturePrint, będzie mówił podczas drupa cube o kluczowej roli opowiadania historii w rozwoju biznesu oraz o tym, jak przekonujące narracje mogą pomóc budować zaufanie do firm i inspirować działania klientów. Frazer Chesterman, drugi współzałożyciel FuturePrint, poprowadzi sesję Business Booster na temat generowania pomysłów i wprowadzania innowacji.

Enrico Barboglio, dyrektor generalny ACIMGA, i Sara Alexander, kierownik ds. marketingu i komunikacji opakowań giętkich w firmie Bobst, skupią się na roli podłoży w marketingu. Sesja skierowana jest w szczególności do specjalistów ds. druku, którzy chcą wspierać właścicieli marek w poszukiwaniu nowych podejść i innowacyjnych pomysłów.

Kellie Northwood, CEO Australian Visual Media Association, wyjaśni, w jaki sposób można zwiększyć udział w rynku i ożywić sprzedaż jako „zaufany doradca” i konsultant swoich klientów.

Gospodarka o obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój: od śladu węglowego po normy środowiskowe

Podczas sesji poświęconych gospodarce o obiegu zamkniętym/zrównoważonemu rozwojowi eksperci udzielą praktycznych porad dotyczących najistotniejszej kwestii naszych czasów. Na przykład pierwszego dnia Mark Fabisch (Bertelsmann), Lisa Faratro (CPI) i Beatrice Klose (Intergraf) omówią, jak najlepiej obliczyć ślad węglowy produktów drukowanych.

Yujing Pan, ekspert ds. zgodności produktów na rynkach azjatyckich w Enhesa, omówi przepisy dotyczące ochrony środowiska i zgodności z normami środowiskowymi i produktowymi w zakresie druku i produkcji opakowań w krajach azjatyckich. Jonathan Graham, przewodniczący Sustainable Green Printing Partnership, będzie również gospodarzem panelu (razem z Yujing Pan i dr Calvinem Lakhanem), aby omówić strategie skutecznego poruszania się po przepisach środowiskowych.

„Inteligentniejsze etykietowanie” to temat dr Calvina Lakhana, doktora UFL/York University Canada. Podczas tego warsztatu zbada on, w jaki sposób jasne i pouczające etykietowanie produktów może wpływać na zachowania konsumentów, szczególnie w odniesieniu do zrównoważonego rozwoju i gospodarki odpadami. Główna prezentacja Lakhana, również w drugim tygodniu targów drupa, będzie dotyczyła języka, którego używamy do komunikowania zrównoważonych wartości oraz tego, w jaki sposób różnice kulturowe w zrozumieniu i postawach powinny wpływać na nasze podejście.

Podczas panelu  „Fit for Recycling – Jak atrament wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym”, Ewald Rempel, dyrektor ds. zastosowań technicznych rozwiązań opakowaniowych w regionie EMEA w Sun Chemical, oraz Alina Marm, dyrektor ds. globalnego zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym w Siegwerk, omówią kluczową rolę atramentów i powłok dla opakowań nadających się do recyklingu.

Trendy w biznesie w nowym środowisku

Na konferencji odbędzie się wiele prezentacji mających na celu przedstawienie głównych trendów: ekonomicznych, cyfrowych lub demograficznych, które dostarczają innowacyjnych modeli biznesowych i możliwości dla firm do dalszego wzrostu i rozwoju. Henrik Müller-Hansen, założyciel i dyrektor generalny Gelato, podczas swojej prezentacji podkreśli nowe możliwości rozwoju dla producentów w erze gospodarki twórców. Gelato, norweska firma programistyczna, umożliwia lokalną produkcję za pośrednictwem jednej z największych na świecie sieci produkcyjnej na żądanie, łączącej ponad 130 zakładów produkcyjnych i 50 firm transportowych w 32 krajach. Mając doświadczenie w branży IT, wyjaśni znaczenie zwinności, szybkości, personalizacji i zrównoważonego rozwoju, napędzanych rosnącym znaczeniem handlu elektronicznego i platform takich jak TikTok, YouTube i Instagram, oraz w jaki sposób te czynniki zmieniają branżę poligraficzną.

Przyszłość druku i opakowań: Od zrównoważonych farb drukarskich po drukowaną elektronikę

Stowarzyszenie Elektroniki Organicznej i Drukowanej (OE-A) będzie obecne na targach drupa cube z wieloma inspirującymi prezentacjami. To stowarzyszenie branżowe zapewni wgląd w technologie elektroniki drukowanej i inteligentne opakowania. 6 czerwca, w swoim panelu „Technologie i zastosowania”, dr Klaus Hecker podkreśli najnowsze trendy i technologie w elastycznej elektronice drukowanej, obejmujące takie tematy, jak magazynowanie energii, inteligentne etykiety IoT i zaawansowane techniki drukowania. Gerhard Domann z Fraunhofer ISC przedstawi najnowsze wyniki finansowanego przez UE projektu CircEl-Paper w sesji „Postępy w produkcji papierowych obwodów drukowanych”. Lee Hui, prezes E Ink w Holandii, wyjaśni, w jaki sposób wyświetlacze ePaper mogą zrewolucjonizować rolę opakowań.

Podczas drupa cube odbędą się również prezentacje dla sektora opakowań, w tym wystąpienie Noama Zilbershtaina, wicedyrektora i kierownika generalnego HP Indigo & Scitex. Publiczność może spodziewać się wizjonerskiego spojrzenia na ogromny potencjał druku cyfrowego i jego transformacyjne możliwości.

Dr Vroni Walter, dyrektor ds. innowacji i zastosowań w Epple Druckfarben, zagłębi się w temat zrównoważonych atramentów drukarskich. Dr Peter Wülfert z Sun Chemical i dr Evert Delbanco z Siegwerk Druckfarben przedstawią przegląd globalnych przepisów dotyczących farb drukarskich do materiałów mających kontakt z żywnością (FCM) i wyjaśnią, w jaki sposób pracują nad zapewnieniem bezpieczeństwa podczas drukowania opakowań na żywność.

Program drupa cube obejmuje cały dzień anglojęzycznych treści we wszystkie dni targów, z wyjątkiem niedzieli. 2 czerwca odbędzie się niemieckojęzyczna konferencja „Change your Media World” (Zmień swój świat mediów), organizowana przez f:mp, niemieckie stowarzyszenie produkcji medialnej.

Opracowano na podstawie informacji organizatora targów drupa