Xaar na pozytywnym kursie
26 lip 2022 06:00

Firma Xaar jest na dobrej drodze do wprowadzenia swojej nowej głowicy drukującej w czwartym kwartale br. Według najnowszych danych sprzedaż i zyski firmy za pierwsze półrocze powinny okazać się zgodne z prognozami.

Grupa Xaar z siedzibą w Waterbeach opublikowała aktualizację wyników sprzedaży za ostatnich sześć miesięcy (do 30 czerwca br.) Zgodnie z oczekiwaniami sprzedaż wyniosła około 37 milionów funtów, czyli o 41 proc. więcej w porównaniu z pierwszą połową 2021 r. Wzrost sprzedaży organicznej po wyłączeniu dwóch inwestycji wyniósł 14 proc.

Przedstawiciele firmy Xaar powiedzieli, że poczyniono „dalsze postępy operacyjne i strategiczne” w całej firmie, pomimo odczuwalnego spowolnienia gospodarczego w dziale głowic drukujących w Chinach, które ma związek z pandemią.

Firma zainwestowała także w zapasy, aby złagodzić inflację widoczną na poziomie kosztów łańcucha dostaw, a także aby zwiększyć odporność na zmiany rynkowe. Podniesiono również ceny, w celu zrównoważenia rosnących kosztów materiałów.

Dodatkowe inicjatywy w zakresie zarządzania pomagają w obniżeniu kosztów i zwiększeniu wydajności operacyjnej przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii — stwierdzili przedstawiciele grupy.

Sprzedaż i marże również wzrosły w dziale Product Print Systems. Dyrektor generalny, John Mills podkreśla, że jest zadowolony z wyników: Dążymy do celu, widząc pozytywną dynamikę dalszej poprawy wyników w całej grupie – powiedział i dodał: Nadal dokonujemy postępu strategicznego i operacyjnego, pozostając na dobrej drodze do zapewnienia długoterminowego, rentownego wzrostu. Mills wierzy, że nowa, wodna głowica drukująca będzie prawdziwym przełomem dla firmy.

W pierwszej połowie 2024 r. Xaar zamierza skupić się na rynku głowic drukujących do tekstyliów i opakowań o wartości 100 milionów funtów, a w pierwszej połowie 2024 r. planuje wprowadzić swoje szybkie głowice wodne o wysokiej rozdzielczości do wielkoformatowych grafik i etykiet.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na portalu Print Week