Partnerstwo Spoonflower i Kornit
13 lip 2020 06:00

Wiosną 2020 roku firma Spoonflower, dostawca tkanin dekoracyjnych dla projektantów graficznych i rzemieślników na całym świecie, zainstalowała cztery nowe systemy roll-to-roll Kornit Presto S przeznaczone do druku cyfrowego bezpośrednio na tkaninie. Instalacja, która skutecznie podwoiła moce produkcyjne Spoonflower, została przyspieszona w odpowiedzi na znaczny wzrost popytu.

Spoonflower przypisuje nagły wzrost popytu na zdobione tkaniny tekstylne zwiększonemu zainteresowaniu ze strony chałupników i majsterkowiczów, a także projektem Mask Response. Ten ostatni jest programem zainicjowanym przez Spoonflower, a stworzonym w celu zapewnienia narzędzia do projektowania, produkcji i dystrybucji masek ochronnych dla sektora opieki zdrowotnej oraz osób prywatnych we wszystkich regionach dotkniętych pandemią.

„W ciągu ostatnich 30-45 dni nasza firma odnotowała znaczący rozwój, obserwujemy wzrost we wszystkich obszarach produkcyjnych” - mówi Michael Jones, dyrektor generalny Spoonflower i dodaje: „Powiedziałbym, że jedna trzecia to sprzęt ochrony osobistej, a najczęściej maski. Nasi odbiorcy znajdują się na całym świecie, a my jesteśmy w stanie zapewnić im unikalne projekty i tkaniny, wspomagając lokalną produkcję, a także kreatywność. Aby poprawić wydajność, zwiększyliśmy zaplecze produkcyjne.”

Jeszcze niedawno nikt nie myślał o konieczności zasłaniania twarzy. Dzisiaj, gdy jest to naszą codziennością, maska przestaje pełnić funkcje wyłącznie ochronne, lecz staje się równocześnie sposobem na kreatywne wyrażenie siebie i swojego stylu. Pandemia stworzyła nowy paradygmat mody, który opiera się na ustalonych trendach wynikających z konieczności zachowania bezpieczeństwa.

„Widzimy, jak wielu klientów korzysta z naszych produktów tworząc maski ochronne. Widzimy też wzrost zainteresowania ich personalizacją” - mówi Kerry King, starszy wiceprezes działu badań i rozwoju w Spoonflower i dodaje: „Maski mówią o tym, kim są ich właściciele i co jest dla nich ważne”. Według Garta Davisa, współzałożyciela i dyrektora operacyjnego Spoonflower, takie podejście świadczy o szerszej wizji marki, która od dawna stara się wzmocnić społeczność zgromadzoną wokół idei kreatywnego wyrażania siebie poprzez tekstylia.

„Zadaję sobie pytanie, dlaczego właśnie teraz - podczas pandemii - zainteresowanie ekspresyjnymi wzorami tkanin jest tak duże, przecież na świecie jest mnóstwo tkanin - ale odbiorcom chodzi o te, które są wyraziste i opowiadają określoną historię” - mówi Davis i wyjaśnia: „Technologia Kornit, w połączeniu ze stroną internetową Spoonflower, rynkiem oraz społecznością projektantów oznacza synergię i idealną współpracę sprawdzającą się w reagowaniu na realną, bieżącą sytuację – na coś, co dzieje się teraz i naprawdę wymaga ekspresji”.

Kornit i Spoonflower współdziałają od 2013 roku, kiedy to dostawca tkanin stał się pierwszą firmą w Ameryce Północnej, która zainstalowała system Kornit do druku cyfrowego bezpośrednio na tkaninach.

„Te urządzenia są podstawą naszej działalności” - mówi Sarah Ward, starszy wiceprezes ds. marketingu w Spoonflower i dodaje: „W obecnej sytuacji szczególnie potrzebujemy niezawodnych, stabilnych partnerów – czuję, że Kornit i Spoonflower prowadzą ten wyścig razem. Partnerstwo oznacza wszechstronność, która nie tylko stwarza nowe możliwości w sytuacjach, w których bardziej tradycyjne marki napotykają trudności finansowe, ale także odpowiada na pytanie, czy rynek post-pandemiczny może nadal korzystać z bardziej ekologicznego sposobu myślenia. Dysponując 1,8 miliona wzorów, po prostu nie można magazynować tylu tkanin w jednym miejscu - więc możliwość drukowania na żądanie nie tylko sprawia, że ​​jest to największy na świecie rynek wzorów, ale także jest z natury zrównoważony i przyjazny dla środowiska.”

Opracowano na podstawie informacji firmy Kornit 

 

 

error: Alert: Treść jest chroniona.