Nowa konferencja dla branży poligraficznej
24 kwi 2020 06:00

W dniach 2-4 czerwca odbędzie się wirtualna konferencja integrująca branżę poligraficzną. Inicjatorami nadchodzącego wydarzenia są Frazer Chesterman i Marcus Timson, założyciele FM Future, firmy zajmującej się strategicznym doradztwem i komunikacją marketingową. Tytuł konferencji – „Rebooting Business” (restartowanie biznesu) nawiązuje do obecnej sytuacji gospodarczej wywołanej pandemią. Celem wydarzenia jest dostarczenie platformy informacyjnej i komunikacyjnej, umożliwiającej wymianę pomysłów na poruszanie się w nieprzewidywalnym 2020 roku. Możemy spodziewać się prezentacji, czatów, seminariów internetowych i sesji networkingowych.

Zdaniem organizatorów bezprecedensowy kryzys, który bez wątpienia zaszkodził planom na 2020 rok, nie powinien całkowicie zamrozić działań przedsiębiorców. Celem konferencji jest zainicjowanie ożywienia i dostarczenie inspiracji, które pomogą ponownie uruchomić osłabiony kryzysem biznes. Dzięki dostępowi do eksperckiej wiedzy, opinii liderów czy informacji o nowych osiągnięciach technologicznych ożywienie biznesu może nastąpić szybciej.

Treści omawiane podczas konferencji będą dotyczyć zagadnień związanych z drukiem komercyjnym, wielkoformatowym, przemysłowym oraz opakowaniami. Wśród prowadzących znajdą się przedstawiciele firm partnerskich, konsultanci, eksperci i liderzy w dziedzinie technologii druku. Oprócz prezentacji uczestnicy mogą liczyć na czaty i dyskusje panelowe organizowane z pomocą najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych zaprojektowanych dla wirtualnych wydarzeń. Cała infrastruktura i program konferencji zostały zaprojektowane tak, by inspirować, informować, ale co najważniejsze - łączyć ludzi z całego świata w jedną, branżową społeczność.

„Przy wszystkich opóźnieniach związanych z zaplanowanymi na wiosnę wydarzeniami, w połączeniu ze stresem panującym na rynku, spotkamy się wirtualnie, aby dyskutować, a zaangażowana społeczność jest dokładnie tym, czego teraz potrzebujemy, niezależnie od tego, czy koncentrujemy się na celach komercyjnych, wielkoformatowych, opakowaniach, czy przemyśle” – komentuje Roland Biemans z LMNS.

„Potrzebujemy czegoś pozytywnego, na czym możemy się skoncentrować, aby pomóc naszej firmie, gdy rozpocznie się ożywienie, wzrosną wydajność i popyt. To będzie trudny rok, ale wirtualne spotkanie i dzielenie się pomysłami w ramach takiej platformy to dobry pomysł na zaangażowanie” -  stwierdza Peter Saunders z Sun Chemical.

„Przez lata Frazer, Marcus i ja współpracowaliśmy przy różnych projektach. W tych niespotykanych czasach, kiedy jesteśmy usuwani z miejsc pracy i nie mamy możliwości spotykania się bezpośrednio, nadal odczuwamy potrzebę zdobywania wiedzy, szukamy też pomocy. Co ważne, konferencja nie ma na celu wykorzystania ani zastąpienia wydarzeń lub targów, które nie mogły odbyć się w 2020 roku, dlatego też jest bezpłatna dla wszystkich. Rozumiem ją jako źródło pomocy w stymulowaniu pomysłów i umożliwianiu biznesowi podejmowania decyzji związanych z ponownym uruchamianiem zamrożonego póki co biznesu” – podkreśla Ben Dodson z The Bespoke Group.

 „Jako branża musimy się spotykać i taka inicjatywa jest w tym pomocna, gdyż pozwala przewidzieć dalsze kroki w zarządzaniu naszymi przedsiębiorstwami. Rynek przeżywa szok w ciągu ostatnich kilku tygodni i do pewnego stopnia czuję, że wszyscy jesteśmy w podobnej sytuacji starając się zrozumieć, co w tych okolicznościach oznacza potrzeba dalszego rozwoju. Inicjatywa, która odbędzie się na początku czerwca, zapewni nam możliwość spotkania, wymiany opinii, również o najnowszych pomysłach, ale także da szansę dzielenia się niektórymi projektami i innowacjami, nad którymi obecnie pracujemy. Z niecierpliwością oczekujemy pozytywnego efektu tego wydarzenia” – podsumowuje Graham Kennedy z Ricoh Europe (partner strategiczny FuturePrint).

Na podstawie informacji organizatora