Nowa głowica od Xaar
27 wrz 2022 06:00

Firma Xaar, jeden z wiodących producentów głowic drukujących wiąże duże nadzieje z nowym modelem głowicy przeznaczonym do wodnego atramentu, który zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie. Zdaniem przedstawicieli firmy, nowy produkt zapewni spółce mocną pozycję konkurencyjną i wyjątkową przewagę na rynku.

Xaar jest na dobrej drodze do wprowadzenia na rynek swojej wodnej głowicy drukującej w listopadzie br. Oczekiwane korzyści dotyczą szczególnie branży druku opakowań i tekstyliów. Jeszcze przed zmianą kierownictwa firma odnotowała 39 proc. wzrost sprzedaży w okresie sześciu miesięcy. Pomogła jej w tym kwota 6,1 miliona funtów od firmy FFEI, która jest integratorem systemów drukujących i producentem przemysłowych systemów cyfrowego druku atramentowego. FFEI została przejęta przez Xaar latem ubiegłego roku; bez niej przychody Xaar wzrosłyby o 14 proc.

Co ważniejsze firma osiągnęła kamień milowy zgłaszając zysk przed opodatkowaniem z tytułu kontynuowanej działalności w wysokości 1,4 mln funtów w porównaniu do 1,6 mln funtów straty przed opodatkowaniem w tym samym momencie w 2021 r. Stało się to pomimo wzrostu wydatków na badania i rozwój do poziomu 3,3 mln funtów, poniesionych głównie z powodu rozwoju platformy ImagineX, która według Xaar będzie podstawą produktów nowej generacji.

Firma planuje zainwestować również w fabrykę Huntingdon myśląc o unowocześnieniu obiektów i zwiększeniu produktywności na miejscu. Będzie to wymagało tymczasowego zamknięcia zakładu. Jednocześnie spółka wydała 3,2 miliona funtów na zwiększenie zapasów wyrobów gotowych, aby rozwiązać wszelkie problemy związane z łańcuchem dostaw i zaspokoić zapotrzebowanie klientów. Wartość zapasów wynosi teraz 5,8 miliona funtów.

Jak informują przedstawiciele Xaar, zaangażowanie klientów, zarówno ze strony OEM, jak i integratorów ds. rozwoju rośnie zarówno wśród obecnych, jak i nowych klientów. Klientom, którzy wdrażają druk atramentowy na istniejących liniach produkcyjnych znacząco pomaga Versatex, modułowy produkt, który powstał w wyniku przejęcia spółki FFEI.

Wzrost przychodów był w tym przypadku napędzany przede wszystkim przez klientów ze Stanów Zjednoczonych i Europy, co rekompensuje spowolnienie gospodarcze odnotowywane w Chinach, gdzie ograniczenia Covid nadal wpływają na działalność handlową.

Dyrektor generalny John Mills mówi: Przechodząc do kolejnego etapu naszej strategii w celu osiągnięcia trwałego, rentownego wzrostu, nadal dokonujemy znaczących postępów i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia pełnego zysku rocznego w 2022 r. zgodnie z oczekiwaniami rynku. W całej grupie panuje pozytywna dynamika i chociaż pozostajemy czujni na warunki makroekonomiczne, głównie na inflację, rosnące koszty i trwający wpływ „blokad” związanych z Covid-19 w Chinach, jesteśmy podekscytowani naszą przyszłością i czekamy na wprowadzenie na rynek nowej wodnej głowicy drukującej jeszcze w tym roku.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na portalu Print Business