Global Summit wirtualnie
12 lut 2021 08:56

W dniach 20-21 stycznia 2021 r. odbyła się doroczna konferencja Global Summit organizowana przez stowarzyszenie FESPA. W spotkaniu, tym razem zorganizowanym w wersji wirtualnej, uczestniczyło ponad 165 delegatów z 36 krajów. Ekskluzywne wydarzenie finansowane przez program FESPA Profit for Purpose skupiło przedstawicieli wiodących światowych drukarń dyskutujących na temat przyszłości branży druku specjalistycznego.

 

 

 

Dwudniowy szczyt był spotkaniem interaktywnym, obejmującym obszerny program prezentacji. Aby zainspirować społeczność zajmującą się drukiem specjalistycznym, do rozmów dołączyli eksperci ds. marketingu omawiający kluczowe trendy, które napędzają rozwój branży.

Paddy Moran, właściciel Neuro Coach Ireland, otworzył konferencję mówiąc o tym, jak w czasach, gdy kontakty międzyludzkie zostały zminimalizowane, ważne jest, aby motywować, angażować i komunikować się z pracownikami.  Anna Gapinska, właścicielka Think Customer i Tom Hawkins, global managing director w GLIMMA omówili zmieniające się potrzeby klientów i wyjaśnili, dlaczego firmy powinny podchodzić do biznesu z myślą o kliencie. Do rozmowy dołączyli też Ross Haxton, konsultant ds. marki kreatywnej w G Creative i Annette Taylor-Anderson, dyrektor kreatywna w ATA Designs, którzy omówili trendy na rynku dekoracji oraz możliwości rozwoju, jakie obecnie stwarza branża.

Drugiego dnia konsultantka ds. zrównoważonego rozwoju Clare Taylor, wiceprezes i dyrektor generalny FESPA, Christophe Aussenac oraz Nathan Swinson-Bullough, dyrektor firmy Imageco rozmawiali o tym, jak drukarnie mogą w sposób zrównoważony odbudować swoje firmy po pandemii. René de Heij, CEO firmy Probo NL i Erik Strik, CEO spółki Print Factory mówili o druku internetowym i handlu elektronicznym oraz podkreślili znaczenie automatyzacji, zaznaczając, że są to główne trendy rozwoju branży.

Podsumowując wydarzenie, Rafael Pelote, head of marketing intelligence w SONAE SIERRA i Massimo Volpe, współzałożyciel Retail Hub, rozważali zmieniający się krajobraz marketingowy z perspektywy marki, wyjaśniając, w jaki sposób drukarnie mogą dostosować swoje działania do zmieniających się wymagań konsumentów.

Christian Duyckaerts, prezes FESPA, tak komentuje konferencję: Szczyt FESPA miał na celu wspieranie i motywowanie liderów biznesu w naszym sektorze. Teraz jest to ważniejsze niż kiedykolwiek przedtem, stąd decyzja, aby po raz pierwszy przeprowadzić spotkanie w formacie wirtualnym. Jak zawsze, wydarzenie dostarczyło wielu informacji na temat wyzwań, przed którymi stoi nasz rynek. Pomogą nam one wskazać drukarniom jasny kierunek inwestycji, podpowiadając, w jaki sposób stymulować odbudowę biznesu i zachować odporność na kryzys.

Pedro Jacques de Sousa, dyrektor wykonawczy ds. międzynarodowych w Digital Graphics Group International podkreśla: Tegoroczny wirtualny Global Summit był wielkim sukcesem! Cieszymy się, że dołączyła do nas grupa bardzo zaangażowanych prelegentów i gości, którzy dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami podczas dwudniowego wydarzenia. FESPA odniosła sukces, oferując program edukacyjnych i wnikliwych prezentacji, zapewniła doskonałą platformę do dzielenia się wiedzą i dała wiele możliwości nawiązywania nowych kontaktów.

Christian Duyckaerts podsumowuje konferencję: Głównym celem FESPA jest edukacja, inspirowanie i łączenie społeczności zajmującej się drukiem specjalistycznym. Wydarzenia, takie jak Global Summit, uzupełnione ciągłymi badaniami nad rozwijającymi się zastosowaniami druku umożliwiają drukarniom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących rozwoju biznesu w celu osiągnięcia trwałego, długoterminowego wzrostu. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację dialogu z naszą globalną społecznością przez cały 2021 rok oraz deklarujemy pomoc liderom biznesu w pokonaniu wyjątkowych wyzwań ubiegłego roku i wykorzystaniu nowych możliwości.

Członkowie FESPA będą mogli pobrać ekskluzywne materiały podsumowujące kluczowe tematy poruszane podczas wydarzenia takie jak: druk, dekoracje wnętrz, zrównoważony rozwój, automatyzacja, zmiana zachowań konsumentów i zaangażowanie zespołu. „Biała księga” będzie dostępna za pośrednictwem portalu Club FESPA Online w marcu 2021 r. Od  dnia 17 lutego członkowie stowarzyszenia będą mieli dostęp do nagrań z sesji Global Summit.

Opracowano na podstawie informacji FESPA