FM Future reaktywuje EcoPrint
12 gru 2022 06:00

Najbliższa edycja flagowego wydarzenia społeczności skoncentrowanej na zrównoważonym rozwoju odbędzie się w Genewie w dniach 6-7 czerwca 2023 r.

Wydarzenie konferencyjne połączone ze strefą wystawienniczą, które ostatnio odbyło się w 2012 r., ponownie zgromadzi firmy z sektorów poligraficznego i opakowaniowego. Uczestnicy będą mieli okazję poszerzania wiedzy i dzielenia się pomysłami z kolegami z branży, ekspertami ds. zrównoważonego rozwoju i innymi liderami branżowymi w centrum Palexpo w Genewie.

W 2012 roku Frazer Chesterman i Marcus Timson, obecnie związani z agencją FM Future, zorganizowali oryginalne wydarzenie EcoPrint, które odbyło się na przebudowanej stacji kolejowej w Berlinie i przyciągnęło około 1000 osób z całej Europy. W minionej dekadzie zrównoważony rozwój wyszedł poza kategorię „nice to have” i stał się zagadnieniem definiującym nasze czasy. Sprzedawcy detaliczni, marki i inne organizacje zobowiązują się do osiągania ambitnych celów, a mimo tego pojawiają się luki w łańcuch dostaw. To skłoniło FM Future do zbudowania na fundamencie pierwszego wydarzenia kolejnej imprezy, która zachęci społeczność do poszukiwania nowych rozwiązań i wdrażania zmian.

Plan sztandarowego wydarzenia w Genewie nabiera kształtów, a wkład rosnącej społeczności EcoPrint będzie odgrywał kluczową rolę w tworzeniu wartościowego, praktycznego programu treści. Powołano już Radę Doradczą EcoPrint, do udziału w której zaproszono przedsiębiorstwa z branż poligraficznej i opakowaniowej.

Dostawca materiałów wielkoformatowych niezawierających PCW, firma Kavalan, będzie głównym sponsorem imprezy w Genewie. Nova Abbott, dyrektor ds. marketingu w firmie Kavalan, komentuje: Zrównoważony rozwój polega na zabezpieczeniu przyszłości dla nas wszystkich, a przemysł poligraficzny jest z pewnością jednym z wielu sektorów, które mają duży negatywny wpływ na planetę poprzez generowanie i emisję odpadów i zanieczyszczeń. Jako firma mamy misję znacznego zmniejszania wpływu materiałów na środowisko poprzez zastępowanie produktów typu PVC materiałami o niskim wpływie na środowisko. W tym przypadku EcoPrint doskonale wpisuje się w naszą misję.

Kavalan nadal przoduje na rynku w zakresie produkcji oznakowań, banerów, POP i materiałów reklamowych poza domem, dlatego uważamy, że udział w EcoPrint Summit jest absolutnie niezbędny. Isabella de Wolf, specjalista ds. zrównoważonego biznesu w firmie Helloprint, dodaje: Współpraca jest kluczem do odniesienia sukcesu w dziedzinie zrównoważonego rozwoju; otwórzmy dyskusję i wspólnie znajdźmy praktyczne, a jednocześnie innowacyjne rozwiązania dla przyszłości druku.

Marcus Timson, współzałożyciel EcoPrint, komentuje: W 2012 r. EcoPrint wyprzedził swoje czasy. Uważamy, że rok 2023 jest idealną okazją do wznowienia wydarzenia, zwłaszcza że znajdujemy się również w środku kryzysu energetycznego, który daje jeszcze większy impuls do wdrażania technologii w celu poprawy wydajności produkcji, co jest kluczową korzyścią płynącą z ulepszonych zrównoważonych operacji.

Wzywamy organizacje ze świata druku i opakowań do współpracy z nami, gdziekolwiek się znajdują na swojej zrównoważonej drodze. EcoPrint będzie wspierać firmy w stawianiu czoła przyszłym wyzwaniom w sposób, który pomoże planecie, ludziom i zyskom.

Opracowano na podstawie informacji EcoPrint