„Fabryka mody” na targach FESPA
26 cze 2018 13:11

Print Make Wear to projekt debiutujący podczas tegorocznych targów  FESPA Global Print Expo 2018. „Fabryka mody” urozmaiciła tradycyjne wydarzenie targowe i dodała mu barw, podnosząc wymiar edukacyjny i odpowiadając na rosnące zainteresowanie produkcją odzieży oraz drukiem tekstylnym. 

Jak podają organizatorzy, udział zwiedzających w nowo powstałym projekcie był wysoki: 467 osób zarejestrowało się w nim bezpośrednio, dołączyło do nich 17 proc. gości odwiedzających targi FESPA, a także ponad 2000 odwiedzających, którzy skorzystali z pomocy eksperta decydując się odbyć wycieczkę z przewodnikiem. Uczestnikami były osoby zainteresowane dekoracją, produkcją odzieży oraz nowymi technologiami zadruku tkanin.

Inwestycje technologiczne znalazły się wysoko na liście priorytetów osób odwiedzających Print Make Wear. Ponad połowa z nich planuje zakupy w ciągu 6 miesięcy, przeznaczając średnio na inwestycje w nowe technologie około 180 000 euro. Jest to tym bardziej budująca wizja, że aż 90 proc. gości „Fabryki mody” stanowiła kadra zarządzająca wyższego szczebla, przy czym 76 proc. uczestników to osoby decydujące w sprawach zakupów.

W projekcie wzięli udział  reprezentanci wielu znanych marek odzieży sportowej i promocyjnej. Wśród odwiedzających nie zabrakło przedsiębiorców, osób zajmujących się produkcją, rozwojem produktów oraz sprawami technicznymi. Ich opinie pokazują, że Print Make Wear na FESPA 2018 było postrzegane jako okazja do aktualizacji wiedzy branżowej w obszarach takich jak: poprawa wydajności, zrównoważony rozwój, przepływ pracy i technologii oraz ocena sprzętu i technologii pod kątem przyszłych inwestycji.

Podobnie jak w całych targach FESPA, wiodącymi krajami pod względem frekwencji w Print Make Wear okazały się Niemcy i Wielka Brytania. Liczne grupy zwiedzających pochodziły z: Polski, Hiszpanii, Turcji, Włoch, Rumunii, Federacji Rosyjskiej i Węgier, odzwierciedlając tym samym znaczenie sektora odzieżowego w tych krajach.

Print Make Wear to najnowszy projekt towarzyszący targom FESPA. Jego tematyka dotyczy zagadnień bezpośrednio związanych z drukowaniem tekstyliów, czyli tematem interesującym dla 34 proc. z 20 442 gości odwiedzających w tym roku targi. Jak pokazało ogólnoświatowe badanie opublikowane podczas targów, ponad 1400 usługodawców wskazuje odzież sportową i tzw. szybką modę jako dwa dominujące trendy branżowe. Respondenci podkreślają rosnące zastosowanie druku cyfrowego jako odpowiedź na wymagania związane z  krótszym czasem wprowadzenia produktu na rynek, małą produkcją seryjną, ekonomicznym prototypowaniem i szybkim dostosowywaniem do zmian zachodzących w branży.

56 proc. respondentów badania działających w branży druku tekstylnego zainwestowało w technologię druku cyfrowego, a 19 proc. planuje zrobić to w ciągu najbliższych dwóch lat. Produktywność jest głównym czynnikiem napędzającym inwestycje dla 69 proc. respondentów z branży tekstylnej, połowa z nich chce drukować bezpośrednio na surowych materiałach.

Goście odwiedzający Print Make Wear docenili proaktywność organizatorów targów FESPA w zakresie integracji technologii wielu wystawców i stworzenia praktycznego doświadczenia edukacyjnego. Po tak pozytywnym przyjęciu pierwszej edycji, Print Make Wear stanie się nieodłącznym wydarzeniem towarzyszącym targom FESPA i FESPA Global Print Expo 2019, które odbędą się w dniach 14-17 maja 2019 r.

Opracowano na podstawie informacji organizatora targów FESPA