DS Smith korzysta z zalet projektowania 3D
29 sie 2017 09:47

Firma DS Smith - wiodący w Europie dostawca opakowań produkowanych zgodnie z indywidualnymi specyfikacjami klienta,  wykorzystuje technologię skanowania i drukowania 3D do wprowadzania udoskonaleń w zakresie projektowania. Stosowana początkowo w DS Smith Heavy Duty w Wielkiej Brytanii, technologia nieustannie ewoluuje i przynosi rzeczywiste korzyści klientom z branży motoryzacyjnej w różnych miejscach na świecie.

Jedną z głównych zalet komputerowego skanowania 3D jest znacznie większa elastyczność, istotna zwłaszcza w czasach krótkich terminów i bardzo złożonych łańcuchów dostaw.

Podczas gdy niektórzy klienci korzystają z możliwości przesyłania plików 3D, inni mogą udostępnić firmie swoje produkty na bardzo krótki czas, wystarczający do zeskanowania i stworzenia repliki produktu, która będzie stanowić podstawę do dalszej pracy. Czasami produkt jest dostępny tylko na stronie internetowej, ale przy pomocy skanera pracownicy DS smith mogą go dokładnie zwymiarować i odtworzyć w centrum projektowym DS Smith PackRight.

Skaner 3D w ciągu kilku minut skanuje, edytuje i tworzy replikę produktu z tolerancją do 0,5 milimetra. Zeskanowany obraz jest importowany do systemu CAD, w którym graficy DS Smith projektują optymalne opakowanie dla danego produktu. Projekty są drukowane w pełnym wymiarze lub w skali, co jest szczególnie przydatne w przypadku opakowań dla branży motoryzacyjnej. Klient otrzymuje miniaturowe modele przeznaczone do konsultacji i analizy, co dotychczas nie było możliwe ze względu na wielkość części.

Po zatwierdzeniu ostatecznej wersji, produkowany jest pełnowymiarowy prototyp na potrzeby globalnych testów transportowych.

Największą korzyścią płynącą z tej technologii jest możliwość rozpoczęcia prac nad projektem opakowania jeszcze przed ostatecznym zatwierdzeniem części. Znika konieczność dłuższego oczekiwania na ostateczną decyzję; praca nad opakowaniem rozpoczyna się na podstawie skanu 3D. W ten sposób można znacznie przyspieszyć proces i nie narażać klienta na opóźnienia.

Peter Foot, dyrektor ds. marketingu i innowacji, powiedział: "Nieustannie szukamy sposobów na usprawnienie naszej pracy i możliwie najlepsze wsparcie klientów. Systematycznie śledzimy ewolucję nowych technologii i szybko przekonaliśmy się o zaletach technologii 3D. Naszą dumą są innowacyjność i interdyscyplinarność, których wyraźnym celem jest kreowanie większej wartości dla klientów oraz pracowanie w sposób bardziej wydajny i progresywny. Wykorzystanie skanowania i drukowania 3D we współpracy z klientami pozwala nam zapewnić szybkie i wyraźne korzyści. Wierzymy, że ta technologia może pomóc klientom na wiele sposobów, a jej pełny potencjał nie został jeszcze odkryty."

Opracowano na podstawie informacji DS Smith

error: Alert: Treść jest chroniona.