Cimpress testuje krótszy tydzień pracy
24 sie 2022 06:00

Grupa Cimpress realizuje w niektórych swoich działach projekt o nazwie Recharge Fridays. Pomysł krótszego, liczącego 4 i pół dnia tygodnia pracy będzie testowany przez co najmniej rok w ramach nowej strategii elastycznej pracy, która narodziła się pod wpływem pandemii.

Grupa stwierdziła, że ​​po pozytywnych informacjach zwrotnych, spływających od pracowników po okresie lockdownu, warto przywrócić inicjatywę innego wymiaru godzin i skrócić tydzień pracy.

Kwalifikujący się do projektu członkowie zespołu mogą wziąć pół dnia wolnego, aby spędzić czas robiąc to, co najbardziej kochają – niezależnie od tego, czy oznacza to spędzanie czasu z rodziną, oglądanie filmu, relaks na plaży, czy coś zupełnie nowego – stwierdzają przedstawiciele grupy i podkreślają: Recharge Fridays to kolejny krok, który podejmujemy, aby osiągnąć najwyższą harmonię między pracą a życiem prywatnym naszych pracowników.

Jednak inicjatywa nie jest odpowiednia dla wszystkich zespołów, czego przykładem jest dział poligrafii Tradeprint z siedzibą w Dundee. Dyrektor ds. sprzedaży Anthony Rowell powiedział portalowi Printweek: Podoba nam się koncepcja Recharge Fridays, ale ze względu na skalę i charakter naszej działalności nie jest ona obecnie wykonalna w przypadku Tradeprint bez wpływu na naszą zdolność realizacji zobowiązań wobec klientów.

Tradeprint wprowadził własne inicjatywy, aby pomóc pracownikom osiągnąć równowagę i balans między życiem zawodowym a prywatnym i odkrywać swoje pasje poza pracą – są to między innymi wolne od pracy dni przeznaczone na wolontariat i urodziny.

Niedawno rozpoczęliśmy również próbę dedykowanego czasu szkoleniowego w ramach normalnych godzin pracy, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni – dodał Rowell.

Rowell powiedział, że inicjatywy te były ważnymi sposobami na poprawę samopoczucia pracowników i wspierały strategiczny cel Tradeprint, jakim jest inwestowanie w ludzi i lokalną społeczność.

Tradeprint osiągnął sprzedaż w wysokości przekraczającej 10 mln funtów w roku obrotowym do 30 czerwca 2021 r. Firma jest częścią grupy Cimpress istotną w zakresie przesyłania i drukowania materiałów poligraficznych i generuje roczne obroty w wysokości 855,6 mln dolarów.

Czterodniowy tydzień zyskuje na popularności – wiele firm branżowych decyduje się na tego rodzaju elastyczne podejście do godzin pracy poszukując sposobu na jak najwyższą efektywność pracowników.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na portalu Print Week