Agfa komentuje najnowsze wyniki
26 sie 2022 06:00

Wyniki finansowe opublikowane przez firmę Agfa pokazały wpływ inflacji, skutki wzrastających kosztów i problemy z łańcuchem dostaw. Za II kwartał br. firma odnotowała stratę netto w wysokości 13 mln euro.

Agfa poinformowała, że ​​problemy z łańcuchem dostaw spotęgowały sezonowy wzrost kapitału obrotowego, który również wzrósł z powodu przejęcia Inca Digital Printers, które zakończyło się w czerwcu.

 

Sprzedaż w II kwartale wzrosła o 6,4 proc. do 469 mln euro, a skorygowana EBITDA spadła o prawie 21 proc. do poziomu 32 mln euro.

Integracja Inca Digital Printers przebiega zgodnie z planem, a portfolio Inca Onset zostanie po raz pierwszy pokazane podczas nadchodzących targów Printing United, które odbędą się w październiku, w Las Vegas. Ogólna restrukturyzacja grupy i jednorazowe koszty wyniosły 14 mln euro, co obejmowało przekształcenie działalności jednostki biznesowej Offset Solutions w samodzielny podmiot prawny. Przychody ze sprzedaży wzrosły w dziale Digital Print & Chemicals, o 20,9 proc. rok do roku do poziomu 98 mln euro, chociaż skorygowany zysk EBITDA spadł o 38 proc. do kwoty 4,2 mln euro.

Podwyżki cen zostały wprowadzone w prawie wszystkich obszarach biznesowych, aby poradzić sobie z rosnącymi kosztami surowców, opakowań, energii i transportu. Całkowity wpływ tych podwyżek cen będzie widoczny pod koniec roku – stwierdzają przedstawiciele firmy Agfa.

Grupa przyjęła zamówienia na dwa nowe systemy InterioJet 2250i przeznaczone do drukowania dekorów, podkreślając, że ​​w najbliższych kwartałach spodziewany jest dalszy wzrost liczby zamówień na InterioJet.

W dziale Offset Solutions sprzedaż w drugim kwartale wzrosła o 9,2 proc. do poziomu 199 mln euro, co zdaniem specjalistów z firmy Agfa: było napędzane przez udane podwyżki cen, które zostały wdrożone w celu przeciwdziałania wzrostu kosztów surowców, opakowań i frachtu.

Pomimo inflacji marże brutto w największej części biznesu wzrosły z 22,7 proc. do 23,8 proc. Agfa odnotowała też duży wzrost skorygowanej EBITDA – z 8 mln euro do 14,2 mln euro.

W ciągu kwartału Agfa wprowadziła również SolidTune, pakiet oprogramowania do przygotowania do druku, który zmniejsza zużycie atramentu w offsetowych drukarniach opakowań. Grupa stwierdziła, że ​​prace nad przekształceniem Offset Solutions w samodzielną firmę przebiegają zgodnie z planem.

Prezes i dyrektor generalny Pascal Juéry powiedział: W tych burzliwych gospodarczo i geopolitycznie czasach nadal koncentrujemy się na przyszłości. Pod względem operacyjnym drugi kwartał odzwierciedla obecne środowisko inflacyjne, a także wpływ blokad w Chinach. Wzrost przychodów grupy był spowodowany wzrostem wolumenu sprzedaży w dziale Digital Print & Chemicals oraz działaniami cenowymi w dziale Offset Solutions. W drugim kwartale doświadczyliśmy pełnego wpływu inflacji, wzrostu kosztów i problemów z łańcuchem dostaw na naszą rentowność i kapitał obrotowy.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanych na portalu Print Week