Prind-80x890-PL

Druk 3D integralną częścią kampanii reklamowych
27 mar 2017 12:10

GhostbustersKreatywna rewolucja

Choć wielu dostawcom usług druku technologia drukowania 3D może wydawać się stosunkowo nowym zjawiskiem, to jest ona obecna na rynku od trzech dekad, zmieniając procesy produkcyjne w całym przemyśle. Teraz druk 3D ma również interesujące propozycje tak dla sektora producentów reklamy wielkoformatowej i oznakowań, jak i dla grafiki pojazdowej.

 

W ubiegłym roku izraelska firma Massivit 3D wprowadziła na rynek pionierską, wielkoformatową drukarkę 3D - Massivit 1800, wykorzystującą technologię GDP (Gel Dispensing Printing).W krótkim czasie urządzenie może wyprodukować obiekty (lub części większych obiektów do późniejszego połączenia) o wysokości do 180 cm, co rozpoczęło rewolucję w branży kreatywnej. Badania potwierdzają, że kampanie reklamowe wykorzystujące obiekty 3D mają pięciokrotnie większą zdolność przykuwania uwagi i czterokrotnie wyższą zapadalność w pamięć niż kampanie oparte na obrazach 2D. Nic więc dziwnego, że coraz więcej dostawców usług druku wielkoformatowego poważnie rozważa inwestycję w technologię 3D, aby zrewolucjonizować swoje projekty graficzne i swoje biznesy. Drukarka 3D Massivit 1800 umożliwia im nie tylko rozszerzenie oferty, ale także powoduje jej unikalność, co otwiera drzwi do nowych biznesów.

Nowa energia w grafice pojazdowej

Od drupy 2016 firma Massivit 3D może pochwalić się znacznie większą ilością przykładów mobilnych kampanii reklamowych wykorzystujących obiekty 3D, które przyczyniły się do sukcesu promowanych produktów.
Firma E.S. Digital, specjalista w merchandisingu, grafice pojazdowej oraz produkcji POS i oznakowań, otrzymała zlecenie od izraelskiego giganta z branży nabiałowej Tnuva na produkcję przyciągających uwagę butelek wyprodukowanych w technologii 3D. Trzymiesięczna kampania promowała nowy, energetyczny napój mleczny GO. Dzięki wysokoproduktywnej drukarce Massivit 1800 (mogącej drukować do 35 cm obiektu na wysokość) firma E.S. Digital była w stanie wyprodukować butelki wielokrotnie większe od rzeczywistych w ciągu dni. Każda z nich była również podświetlana w godzinach wieczornych i nocnych w celu spotęgowania efektu wizualnego. Jak mówi Eyal Shemesh, dyrektor zarządzający E.S. Digital, butelki 3D przerosły oczekiwania koncernu Tnuva w zakresie zdolności przyciągania uwagi i atrakcyjności wizualnej: "To oczywiste, że marketingowcy i opiekunowie marek nieustannie poszukują rozwiązań pozwalających zmaksymalizować efekt wow i ten przypadek świetnie to obrazuje."

Wyjść poza strefę komfortu

Rozwiązanie firmy Massivit 3D może być bezproblemowo zintegrowane ze środowiskiem produkcyjnym firm specjalizujących się w wielkoformatowej produkcji oznakowań. Dzięki ich szerokiej wiedzy na temat tradycyjnych procesów drukarskich i zróżnicowanej bazie odbiorców usług firmy te mogą z łatwością połączyć obie technologie w celu produkcji niezwykłych grafik pojazdowych przy minimalnym procesie wdrożeniowym i bez zakłóceń dotychczasowej produkcji.


Innym użytkownikiem systemu Massivit 1800 jest amerykańska firma Carisma, która przekształciła dotychczas produkowane grafiki pojazdowe 2D w przyciągające uwagę projekty 3D, odnosząc spektakularny sukces. Na drupa 2016 firma Massivit 3D pokazywała kampanię reklamową na autobusach, zrealizowaną dla producenta filmu „Angry Birds”. Cieszyła się ona tak dużym powodzeniem, że takiej samej kampanii doczekały się kolejne produkcje: „Ghostbusters” czy „Mała Księżniczka”, a także finałowy sezon serialu „Piraci” (ang. „Black Sails”). Na potrzeby tej akcji Carisma okleiła 9 piętrowych autobusów wydrukami 3D, który promowały serial na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Wykorzystując wysoką produktywność systemu Massivit 1800 oraz solidny materiał Dimengel, Carisma stworzyła czaszkę o wysokości 1,8 m, która została zmultiplikowana do 9 sztuk dzięki technologii formowania próżniowego, a następnie oklejona zadrukowanymi, samoprzylepnymi arkuszami winylu w ciągu zaledwie 3 dni. "Nasz klient był zachwycony uwagą, jaką przyciągnęły autobusy z grafikami 3D - mówi Moshe Gill, właściciel i dyrektor zarządzający firmy Carisma. - Dla mnie jako właściciela firmy reklamowej możliwość zaoferowania unikalnej oferty jest kluczowa."


"Jak pokazuje przykład firmy Carisma, warto wyjść poza swoją strefę komfortu i sprawdzić możliwości druku 3D - dodaje Lilach Sapir, wiceprezes ds. marketingu i rozwoju biznesu w Massivit 3D. - Są one dużo szersze niż zdolność przyciągania uwagi; pozwalają budować biznes zorientowany na przyszłość. Obserwujemy, że coraz więcej firm przesuwa granice kreatywności - druk 3D jest integralną częścią kreacji wspaniałych grafik pojazdowych nowej generacji."


Dystrybutorem drukarki 3D Massivit-1800 w Polsce jest firma LFP Industrial Solutions Sp. z o.o.

AN